Fresh from the owner...

06 July 2015

Puasa oh puasa.


Ramadhan bakal meninggalkan kita tak lama lagi. Sekejap je masa berlalu. Tahun depan entah bertemu entahkan tidak.

Jika masih bertemu, alhamdulillah. Jika tidak, sudah sampai masanya kita dijemput pulang. Harapnya agar 'bekalan' itu mencukupi.

Semalam masa temankan husben tengok tv, terdengar la satu ceramah daripada satu video tentang bumi kita yang semakin 'tenat' ni.

Tentang peralihan kutub utara dan selatan. Betapa semakin hari semakin laju pergerakkannya. Yang mana mengikut kajian, 2015 adalah tahun di mana kitub utara akan ke selatan dan selatan ke utara.

Ustaz tu ada sebut pasal tanda-tanda kiamat besar. Memang gerun dengar ceramah tu. Sempat ke kita ni bertaubat? Itupun masih leka dengan hal duniawi.

Walaupun tahu dunia makin sakit tapi macam tak ada keinsafan je. Kalau kita masih selamat, alhamdulillah. Masih diberi kesempatan dan ruang untuk bertaubat dan memohon keampunan kepadanya.

Ya Allah, permudahkanlah urusan kami di dunia dan akhirat.
posted from Bloggeroid
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 comments:

  1. bila dengar ceramah ni memang tak lari dari munasabah diri..sebab tu kita digalakkan menuntut ilmu.

    ReplyDelete
  2. Allahu Akbar.
    da byk tanda2 yg bumi kita memang sedang sakit.
    sedih rasa hati...
    apapun, bekerja mcm idup selamanya.
    beribadah mcm mati sok kan...
    selalu ingat Allah :)

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign