Fresh from the owner...

23 December 2014

Banjir dan peringatan.




Teruk banjir tahun ni kat pantai timur. Ada je update keadaan semasa kat sana. Kat Johor ni alhamdulillah... ada masa hujan, ada masa cerah je. Ada masa pulak mendung. Kesian dekat mangsa-mangsa banjir. Terutama yang dah buat persiapan persekolahan anak-anak tapi banjir musnahkan semua.

Nak buat macam mana. Kena reda dengan ujian Allah kan? Yang mana kehilangan harta benda tu pun kena banyak bersabar. Kereta, motor rosak masuk air banjir. Rumah lagi. Alatan elektrik. Ya Allah, permudahkanlah.

Semoga mangsa-mangsa ini tabahlah hendaknya. Sama-sama la berdoa untuk keselamatan mereka-mereka saudara kita di sana.



p/s:-

jom menyimpan emas. sahut kempen: 1 gram emas, 1 bulan, 1 keluarga. emas takkan susut nilai ye kalau nak dibandingkan dengan ringgit. jom bermula sekrang. belum terlambat lagi ye. boleh sembang-sembang jugak ye: 017-2561005


"Akan tiba satu zaman di mana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia. Maka simpablah Dinar dan Dirham (untuk digunakan)" Hadis Rasulullah SAW: Riwayat Imam Ahmad Ibnu Hambali. 


posted from Bloggeroid


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 comments:

  1. semoga banjir di pantai timur kembali reda. kesian tengok diorang :(

    ReplyDelete
  2. Sama2 kita doakan utk mrk...sgt bersimpati dgn nasib mangsa yg tinggal sehelai sepinggang.

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign