Fresh from the owner...

28 July 2014

Ada kalanya sukar.



Hakikatnya tak semua orang mampu meminta maaf dan tak semua orang mampu memaafkan. Hakikatnya lebih mudah melukakan daripada mengubati. Hakikatnya jugak, kata-kata yang terluah tanpa sedar itu akan meninggalkan kesan parut berpanjangan.

Memohon maaf memerlukan kekuatan yang tersendiri dan yang memaafkan merupakan the strongest person sebab tak semua orang boleh melakukan itu. Betul? Tambahan bila tidak biasa meminta maaf. Lagi sukar nak ubah sikap kan? Adoiii la...

Dah kenapa dengan aku ni? Sebab aku rasa aku susah jugak nak minta maaf. Terutama bila aku rasa aku betul dan pihak satu lagi rasa dia pun betul. Sudahnya aku buat tak tahu dan pihak satu lagi mula berbulu dan menyimpan rasa terbuku.

Bukan ego tak nak mengaku tapi perangainya memang begitu. Kena belajar ni untuk mengaku silap sendiri. Ego ke sampai rasa besar diri? Tak pulak rasa diri ego tapi pihak lain mungkin rasa sebaliknya. Hmmm... ╥﹏╥

posted from Bloggeroid
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments:

Post a Comment

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign