Fresh from the owner...

21 November 2013

New additions.

Aus patutnya lahir bln September. Tapi 36 minggu dah keluar. Tak sempat nak minum air gula. Aku pun memang doa tak kena minum. Alhamdulillah... selamat. My sis-in-law yang duenya hujung bulan september pun bersalin awal 3 munggu. Dia dapat baby girl. Semua anak-anak dia gegurl. Klau Aus lahir dengan berat 2.75 kg, Suci Aisyah pulak 2.65 kg. Sebulan kemudian, my sis-in-law yang sorang lagi pulak deliveredkan a healthy baby boy Muhammad Azzam Hazim dengan berat 2.7 kg. Alhamdulillah Aus tak kena jaundice. Suci warded sebab high risk dan Azzam pulak 3 kali masuk wad sebab jaundice dia turun dua hari je lepas tu naik semula. Maknya doc tapi doc pun manusia biasa. Kalau dah nak kena tu, kena jugak.

Kiranya tahun ni Piah je la tak bernasib baik sebab baby dia meninggal kan. Tapi itu bahagian dia. Bahagian kita benda lain pulak kan? Semalam pulak dapat tahu my bro-in-law yang kawen end of May tu nak dapat baby jugak. Dah 9 weeks. Lagi 2 minggu kena scan sekali lagi untuk sahkan betul tak apa yang doc suspect. Wife dia ada twin. Dan sebelah husben ni ada gen twin jugak sebab kakak ipar aku ada twin boys. Kebarangkalian dia untuk dapat twin pun tinggi la. Doc kata macam ada 2 heartbeats. Tu yang kena re-scan tu. The best of luck!!! Seronok dengar orang nak dapat twin.

Macam kawan pada kawan aku, first babies twin, second pulak non-identical twin dan sekarang ni mengandungkan triplet. Hebat kuasa Allah kan? DIA yang Maha Menentukan pada sesiapa saja yang dia kehendaki. Ada sorang anak pun dha syukur sangat sebab ada yang tak bernasib baik macam kita-kita yang ada anak ni.

Apa pun kemungkinan twin ni akan lahir in May. Sama bulan dengan Azfar dan bulan yang sama dengan anniversary kami-kami berempat. Semoga selamat la hendaknya. Tak kira la twin ke tidak kan?

posted from Bloggeroid

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 comments:

  1. as-salam
    seronok dengar perkhabaran gembira
    tahniah buat semua
    takziah juga buat piah

    ReplyDelete
  2. wahh bestnya nak dapat anak buah kembar.. amin.. yg penting sihatkan.. x kisahlah kembar ke x...

    ReplyDelete
  3. syoknya kawan kak sal tu. 3 kali bersalin kembar. Menarik gak nama suci.

    ReplyDelete
  4. Rezeki nasing2,nk dpt twins berganda la hepynya kan..

    ReplyDelete
  5. bestnya dapat twin berderet2...

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign