Fresh from the owner...

27 December 2012

Allah lebih tahu...

sesungguhnya perjalanan hidup ni kita tahu bermula sejak dari dalam kandungan ibu kita lagi. tapi kita tidak tahu di mana ia akan berakhir dan jugak kita tak tahu sepanjang hidup ni apa yang akan kita tempuhi dan ujian serta dugaan macam manalah yang bakal menanti. tapi kita harus percaya yang Allah sudah tentukan segala-galanya. kita merancang tapi bukan kita yang menentukan. itu hakikat yang pasti kan?

mukadimah boleh tahan tu. hahaha... sebenarnya ada sesuatu yang terjadi pada keluarga kecil kami. sesuatu yang memerlukan kami menyediakan kewangan yang agak besar sebenarnya. kata husben dia akan cari jalan untuk selesaikan. sekolah tinggal beberapa hari je lagi nak buka. aku ada bagi cadangan. pada aku kalau terlalu susah pada dia, abaikanlah yang itu. kita cari alternatif paling mudah dan terbaik.

sudahnya, malam tadi dapat berita yang menyenangkan hati. buat masa ni kewangan yang banyak boleh ditangguh dulu.  duit boleh cari sikit-sikit. tak apa. Allah lebih tahu. kita reda dan tawakal, insyaAllah dia pasti akan beri kita jalan keluar. yakin denganNYA sentiasa.

terima kasih Ya Allah atas bantuanMU!!!








my foot: Kerry dah kena naik laut pulak sabtu ni. kalau laut still bergelora, bos suruh standby je. laut tenang, terus naik laut untuk setup projek dia tu. see ya in 3 months. dia pun dah rindu sangat dengan laut. bosan dudk ofis katanya. ngeh3...



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15 comments:

  1. Kata orang 'wang tidak boleh membeli kebahagiaan', tapi kalau tak berwang langsung, susah juga nak rasa bahagia...

    ReplyDelete
  2. ye dikk

    kena redha dan tawakkal sahaja pada allah .. insyaallah semua akan di permudahkan ..

    ReplyDelete
  3. betul tu..sesunggunya Allah lebih tahu kan..penah juga alami masalah kewangan yg kritikal dulu,tp skrg alhamdulillah..

    ReplyDelete
  4. apapun moga tabah ye hadapi segala dugaan dan rintangan

    ReplyDelete
  5. saya doakan yang terbaik untuk salya dan keluarga..sungguh pun segala yg berlaku adalah takdir yg dah ditentukan, apa yg kita mampu adalah berusaha dlm segala hal.insya allah yg lebih baik akan menanti kita nanti..

    ReplyDelete
  6. semoga dipermudahkan Allah untuk segala urusan

    ReplyDelete
  7. Kalau yakin dgn Allah pasti ada bantuan dariNya. Alhamdulillah. Kami pun selalu mcm tu. Allah syg kita jd kita kena lebih syg kan Allah :) syukur atas rahmatNya.

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah, itulah aturan dariNya, insyaAllah!

    ReplyDelete
  9. lya xtau apa y menimpa keluarga akak..tp lya pasti akak & keluarga akn tabah mghadapinya.. dan smoga ada pyelesaiannya... byk2 bersabar ye

    ReplyDelete
  10. betul, kalau kita redha dgn aturan tu, insyaAllah ada yg lbh baik menanti :)

    ReplyDelete
  11. betul..Allah sekadar menduga

    ReplyDelete
  12. sbb tu setip kali lepas solat kita kena berdoa semoaa Allah permudahkan segala urusan kita..:)

    ReplyDelete
  13. redha dgn segala ketentuan-NYA lebih baik

    ReplyDelete
  14. Tuhan akan sentiasa ada memnbantu kita...

    ReplyDelete
  15. Tuhan akan sentiasa ada memnbantu kita...

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign