Fresh from the owner...

13 October 2012

Tampal goyang, pocong dan demam urat.

mula-mula nak cerita pasal demam urat tu dulu. hehehe... Alya tu aku pun tak tahu demam urat ke tidak. tapi jiran-jiran la dok cakap demam urat tu. tapi boleh jadi jugak la sebab dia kalau demam satu badan la sakit-sakit. cekeding je orangnya. cuma lepas baik daripada demam ni la baru nampak berselera makan. alhamdulillah. masa dia demam hari tu, sakit kat bahagian peha tu je plus demam dia memang tinggi. doc la cakap. malam tu mengadu sakit kat tangan la itu la ini la. kalau demam biasa-biasa tu dia cakap kaki dia bahagian betis tu sakit. sama la macam aku kalau demam.

sebab tu kalau boleh nak elakkan dia demam sebab nanti kena picit. dah la aku ada dua lagi anggota kecik yang sibuk nak menempel je. adehhh... ha, bercerita tentang tu teringat pulak hal Anis dua tiga hari lepas, waktu malam dia tengok cerita Toyol dengan Bob dan Cik Piahnya la. aku dah layan Azfar tidur. lepas dah puas tengok dia orang masuk bilik. tapi Anis ni tak menangis cuma dia kejut aku bagitahu tak boleh tidur. ada hantu katanya. dia nak tidur kat aku. padahal dah dekat dengan aku jugak adanya. malam esok pun sama jugak. dia cakap ada pocong kat tilam. hahaha...

itu pun bila aku tanya kat mana. dia cakap dalam tilam tu. nanti pocong tu keluar. adehhh... anak oh anak!!! malam pertama dia tak boleh tidur tu, esoknya aku tanya cerita apa dia tengok malam tadi kat Cik Piah. dia kata budak-budak tu tengok Toyol. aku tak pernah la bagi anak-anak aku tengok cerita hantu malam-malam. siang-siang ada la. sebab malam dan dekat pulak dengan waktu tidur boleh buatkan dia jadi macam tu la. tahu je dia ada pocong dalam tilam tu. malam tadi pun sama. takut hantu katanya. nanti dia datang. aku tanya ada nampak ke? dia kata tak. nanti la dia datang. yang tak tahan tu nanti dia keluar dari tilam. ada tengok? tak pulak. takut dia terbawa-bawa apa yang dia tengok tu dalam alam nyata. malam ni tak tahu lagi macam mana.


tampal goyang? tampal goyang tu first time jugak aku dengar. sebelum ni roti tampal je. aku suka sangat makan masa pregnantkan Alya. husben balik kerja pagi mesti bawak makan kat satu tempat tu. tapi bila dah dirobohkan tempat tu untuk dijadikan stesen bas kot, aku tak pernah lagi jumpa roti tampal. sampai la bebaru ni husben bawak makan kat tempat yang sama macam hari tu. dia order tampal goyang. aku tanya tampal goyang tu macam mana? husben pun terangkanlah.

sama macam roti telur. cuma roti telur tu dia pecahkan telur dalam roti. tapi tampal goyang ni roti canai kosong tu ditampalkan dengan telur mata. masak telur dan sebelum telur tu masak letak la roti canai kosong tu. dan yang menjadikan ia bergoyang adalah telur kuningnya tak pecah. jangan sesekali pecah sebab nanti dah tak jadi la tampal goyang. bila dihantar kat kita nampak la telur kuning tu bergoyang-goyang. itu la namanya tampal goyang. okay? hehehe...

sekian ye!!! terima kasih sebab baca sampai habis.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17 comments:

  1. demam urat mmg sakit kak sal..biarlah demam panas dr demam urat..;)

    ReplyDelete
  2. saya yg dah besar gini pun tak tengok citer hantu...

    ReplyDelete
  3. ooo tu ke tampal goyang... hihii.. ingat apa lah.. xpnh tgk plak roti canai camtu...

    ReplyDelete
  4. Saya pun baru tau pasal roti tampal...itupun dari sepupu dari kl yg ziarah ke rumah..hahaha

    ReplyDelete
  5. hahaa pocong kuar dari tilam. kuat imagin alya tu kak. hihi.

    tampal goyang? mmg first time dgr ni!

    ReplyDelete
  6. la cam2 adoo..
    js pun x pernah try lagik...hihi..
    sedap ke?..

    ReplyDelete
  7. First time dengar Tampal Goyang, dear...hihi...

    ReplyDelete
  8. Hehe..tampal goyang....

    ReplyDelete
  9. tampal goyang pestime dgr ni eheeee

    done milk deal & national transplant resources centre

    ReplyDelete
  10. mak saya pun panggil demam urat.. seksa kalau kena kan..makan pun tak lalu dibuatnya..

    ReplyDelete
  11. tampal goyang.. festime dgr ni kak.. lepas nih nk try la order..

    ReplyDelete
  12. baru dengar nama tampal goyang t..agak-agak kalau order kedai mamak sebut nama ni..dia faham tak..

    ReplyDelete
  13. oooooooo. tak pernah dgr pulak roti canai name cenggini. hehe.

    ReplyDelete
  14. oooo..itu ler tampal goyang ye...

    ReplyDelete
  15. anak cr yg sulong kalau demam sakit2 badan ikut cr kikiki

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign