Fresh from the owner...

11 September 2012

Cinta biar sampai ke syurga.

tertarik dengan cerita ni masa baca kat FB. untuk perkongsian bersama kan? memang kita tak sempurna tapi kita dah janji kan untuk bersama untuk selama-lamanya. sama-samalah kita tambahkan dan kurang kan apa yang patut dan tidak. peringatan untuk diri sendiri yang alpa.



Lelaki: Assalamualaikum bidadariku. Setiap hari selepas baca Al-Quran, sayang mesti bagi laporan berapa juz dah habis. Kenapa semalam tak bagi mesej laporan?

Wanita: Walaikummussalam. Orang merajuk... :(

Lelaki: Laa... kenapa ni??

Wanita: Semalam Abang ponteng tahajjud!!! Sayang call kejut, Abang tak jawab. :'(

Lelaki: Astagfirullahal'azim. Abang penat campur malas semalam.

Wanita: Tapi dulu abang dah janji nak masuk syurga sama-sama.

Lelaki: Hmm... Betullah tu. Abang mintak maaf. :'(

Wanita: Kalau abang ponteng amal, sayang akan lebih amal.. Bila sayang lebih amal, sayang takut syurga sayang lagi tinggi, abang duduk syurga rendah.. Macam mana kita nak jumpa? Sayang tak mahu berpisah dengan abang. Abang yang janji nak bercinta sampai ke syurga kan?

Lelaki: (mengalir air mata) Semoga ALLAH ampunkan Abang. Malam ni Abang tak malas-malas lagi.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 comments:

  1. salam kenal...lalu singgh sini..nati jgn lua folow molow sy punyer blog lak erk...:)

    Alhamdulillah...

    ReplyDelete
  2. ni baru cinta sampai syurga...

    ReplyDelete
  3. perbualan yg patut kita jd peringatan ni...

    ReplyDelete
  4. huhuhhuhu jauhnyaa rasa nk jadi mcm ni....mampu kah....boleh boleh..InsyaAllah...

    ReplyDelete
  5. Ya Allah....sebak wani bila baca

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign