Fresh from the owner...

24 July 2012

Sedekah.



Rasulullah SAW ditanya: "Wahai Rasulullah, apakah bentuk sedekah yang paling afdal?"

 Baginda menjawab: "Kamu bersedekah pada bulan Ramadan." 

- HR Muslim



sumber FB
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13 comments:

  1. insyaallah js tak lupa buat benda ni...dh dengar takzirah ustaz aritu sbm puasa...^^

    ReplyDelete
  2. yeke? x tau la pulak..thanks sbb bgtau..hehe

    ReplyDelete
  3. betul2..sedekah lah walau sikit kerana ianya sgt bermakna..

    ReplyDelete
  4. amin..
    tq for sharing..
    salam ramadhan

    ReplyDelete
  5. kak fieda ada email tu kat sal.

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah..nice sharing sis..bersedekahlah kita dgn seikhlasnya...di bulan yg mulia ni...tukar2 juadah.kannn..

    ReplyDelete
  7. bersedekah di bulan pose byk pahala..

    ReplyDelete
  8. bersedekah di bulan pose byk pahala..

    ReplyDelete
  9. sedekah tu kan amalan mulia...sikit ker banyak ker ganjarannya sangat banyak buat kita

    ReplyDelete
  10. insyaallah...

    tp ade org suke amik kesempatan kan mintak sedekah dikawasan baazar

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign