Fresh from the owner...

04 July 2012

Inilah yang Azfar mahu.

line broaddband slow sangat. dah nak sampai limit la tu. memang selalunya macam tu la. sebab tu selain nak BW, nak post entri pun makan masa lama. berbelas minit okay. untuk satu entri je tu. aduh... pening mak ni kejap. hehehe... Kak Long dah okay. sebelum pergi sekolah sempat la cakap dengan abahnya. Azfar still demam. Kak Ngah dah start batuk-batuk. ibunya still selesema dengan sakit pergelangan tangan tu. tapi dah kurang sikit berbanding dengan yang terdahulu. sebelum ke klinik.

susulan pic wordless wednesday. Azfar nakkan sesuatu daripada abahnya. ada yang teka tepat. walaupun bukan teka-teki secara umumnya tapi bila dah ada tanda tanya tu mesti la ada jawapan kan? belum publish komen sebab belum habis buat sesi jelajah dan jengah-menjengah. Azfar nakkan aiskrim yang abah pegang tu. itu yang menangis bila tak dapat tu. hahaha...

menangis minta simpati la ni.


comel sungguh la muka budak menangis ni. selagi tak dapat selagi tu la menangis. husben la tanya nak ikut pergi taman ke tak. bawak budak-budak ni berjalan. ingatkan nak bagi Azfar berjalan jugak. tapi mengenangkan yang dia akan banyak berhenti dan main batu-batu tepi jalan tu, baik letak dalam stroller je. senang dan mudah. hehehe... dia pun tak meragam duduk dalam stroller.

husben beli aiskrim tu pun untuk budak dua beradik tu termasuk la dengan empat orang anak buah yang ikut sekali ke taman. Azfar bukan boleh tengok pun. dia nak jugak makan. itu pasal la bila dia nampak abahnya makan aiskrim, dia nak jugak. adehhh...

dapat jugak.


abahnya mana boleh tahan dengar anak menangis. sure diberinya jugak. jangankan abah la. ibu pun sama je. kadang-kadang tak sampai hati jugak. bagi rasa pun dah dikira okay. at least dia dapat rasa. tapi yang ni bukan rasa. sebatang tu dia punya je. walhal dia dah makan aiskrim milo sebelum tu. makan macam orang tua. tak boleh tidak budak kecik ni.

tapi lepas tu tak bagi lagi dah. tak boleh la nak ikutkan sangat. sesekali tu boleh la. kalau selalu bahaya jugak kan? abah dengan anak-anak meamng lemah la. kalau anak-anak nak apa-apa je mesti dia bagi. tapi tak semua la. apa yang dia rasa meamng tak boleh tu, dia takkan bagi. keras jugak  kan? ngeeee...

itu la ceritanya perihal si budak kecik dan abahnya hari isnin petang tu. hmmm...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 comments:

  1. alololo nangis nk eskem rupanya.. comel ha mimik muka nangis tuh.. sama la kak aqeef pun klu ngan eskem kemain suka..

    ReplyDelete
  2. huhuhu..btol ika gtau yg pasal aiskrim tu.

    ReplyDelete
  3. loor nak aiskrim rupenya ..
    sedapp kan .. dah pandai tuu ;)

    ReplyDelete
  4. kesian si azfar...hehe..
    tp kasi rasa2 blhlah kan tp kalau byk2 tak pasal2 sakit perut sikecik itu...hihi

    ReplyDelete
  5. anak abah ni, tapi biasalah budak sekarang ni kalau nak makan cam orang tua walaupun dia kecik lagi kan..

    ReplyDelete
  6. hehe budak manalah yg tak suka eskrem...comellah dia menangis hihi

    ReplyDelete
  7. ololo..tomeynyer dia ngajuk nk kan aiskrim rupanya..

    ReplyDelete
  8. alololo kesiannya..hihi

    ReplyDelete
  9. kesian azfar...apa yg dia nak hihihi sampai menangis camtue..

    ReplyDelete
  10. budak-budak kecil memang sukalah makan aiskrim..susah nak jumpa aiskrim malaysia tu

    ReplyDelete
  11. hihii comel je azfar wat muke gitu... puaslah azfar dpt mkn jugak :-)

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign