Fresh from the owner...

27 June 2012

Susulan wordless picture.

 susulan daripada wordless picture sebelum ini. Azfar ni sebenarnya tengah cuba nak duduk atas bekas tupperware ni. bukan dia tengok semut. dia tak hiran dah dengan semut. tapi kalau ucing dia tetap kan pandang berkali-kali sebab kucing ni suka sangat jalan atas kekuda dapur yang ayah aku buat tu. memang dia kagum kalau tengok kucing. hehehe...

gigih nak duduk atas tupperware yang kecik ni.

tak dapat duduk, disimpannya semula bekas tu.

ops memanjat pulak!

ops memanjat yang gagal.


dalam tupperware tu ada garam kasar. garam tu my sis letak kat bawah sebab jarang sangat gunanya kecuali kalau kehabisan garam dan terupa nak beli. gigih menumbuk garam kasar ni. hehehe... garam kasar jugak kalau MIL aku dia guna buat basuh sayu dengan buah. rendam kejap. lepas tu baru basuh bawah air yang mengalir. selain daripada tu, MIL kata buat rendam kaki anak-anak.

ini husben la yang cakap dengan aku. dia kata MIL pesan (masa tu Kak Long la selalu je mengigau malam. dia kalau bergalak siang hari, malam nanti memang bermasalah la. macam kena sampuk) seelepas mandi petang rendam kaki anak dalam air garam kasar. insyaAllah, tak ada la yang mengikut nanti. eh, siap bagi petua tu. hehehe...

Azfar memang macam ni la. kalau kat dapur tu, habis semua benda nak dipunggahnya. pening kepala mak ni. mana nak layan dia, nak masak lagi. kadang-kadang tu aku biarkan je dia punggah semua barang. dia dah puas main dan aku dah siap masak baru la aku simpan barang-barang tu kat tempat asal. kalau tak sampai 'cerah' la dok melayan ke dia je. (*_*)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

14 comments:

  1. huhuhu...rajin azfar menolong yer...memanjat dah jd perkara wajib pd semua anak2....
    wah..ada petua,...boleh laa cuba nanti...

    ReplyDelete
  2. alala cute nyer dia.. senyum sendiri saya tgk pic ni!

    ReplyDelete
  3. hikhik banyak akal sungguh la azfar ni...hihihi...budak2 beso ni mmg suka tlg ngemas kan hikhikhik

    ReplyDelete
  4. memanjat dan mengemas dapo memang perkara wajib yg budak kecik akan buat, takpe dah selerak boleh kemas balik

    ReplyDelete
  5. alololo nk nagis ye azfar x leh manjat.. tunggu beso sket siap la sumer tempat dia nk panjat.. hehe.. mak & mil sy pun suka guna garam kasar nih.. diorg ckp lg sedap masakannya.. ntah la betul ke x sbb sy rasa sama jer.. ekekeke..

    ReplyDelete
  6. azfar yg rajin..dh besar nnti sure tolong mamanya memasak...

    ReplyDelete
  7. uiii dak gigih ni. muka saje je yerk. dulu, auni suka buat pangai gini. mula2 elok je main masak2 guna periuk, bakul lelepas tu habis semua kemek dipijak. adli blm nmpk lagi, ura2 mcm ada juga tu. huhuuu...

    tough la azfar ni. geram.

    ReplyDelete
  8. Owh rendam dengan garam kasar ye... Thanks ;)

    ReplyDelete
  9. owhh dia nk belajar mengemas tu..nnti dh besar skit leh tlg ibuu kannnn ;)

    ReplyDelete
  10. laaa nk duduk ats tupperware ke.. hihiii

    ReplyDelete
  11. hehe. tak dapat panjat, nak nangissss. ;)

    ReplyDelete
  12. sibuk jugak azfar ya..bukan nak menolong...nak tolong sepah..

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign