Fresh from the owner...

17 June 2012

Hadiah untuk Guru.



Suatu pagi di dalam sebuah kelas 4 Slow, di sebuah sekolah rendah di kawasan pedalaman. Cikgu sedang memberikan cadangan kepada murid-muridnya tentang hadiah sempena Hari Guru esok.

Cikgu: Saya tak kisah apa-apa jenis hadiah yang kamu nak berikan.

Murid: Tapi cikgu, hadiah yang macam mana?

Cikgu: Cikgu cadangkan begini, jika bapa kamu penanam jagung… jagunglah hadiahnya. Jika nelayan, ikan pun boleh..

Murid-murid: Ohh…. begitu.

Keesokan harinya, penuh meja cikgu itu dengan pelbagai hadiah. Macam-macam ada. Tersenyum lebar cikgu  melihatnya.

Cikgu: Hah, kenapa kamu berpeluh ni Mamat? Datang lewat pulak!

Mamat: Usung hadiah cikg. Tu ada kat luar kelas.

Cikgu: Ya.. Allah, batu nesan Mat?????

Mamat: Ha….aaa!!! (dengan bangga)

Cikgu: Ayah kamu kerja apa?

Mamat: PENGGALI KUBUR cikgu.

Cikgu: Patutlah.





my foot: cara anak murid menghargai guru berbeza. cikgu pun jangan cakap pelik-pelik. tak pasal-pasal dapat batu nisan. ngeee... (o_O)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 comments:

  1. kaka da tgk blog akak kasihdari laut? ada nak tambah tak?

    ReplyDelete
  2. hahaha....kt batu nisan tu ade tulis nama cikgu tak ? :p

    ReplyDelete
  3. macam2 berlaku kalau dh salah information...kan haru jadinya..hihi

    ReplyDelete
  4. :) mahal juga kalau nak beli batu nisan ;)

    ReplyDelete
  5. ehehehhh cemtu pun bolehhh ;p

    ReplyDelete
  6. haha kalau betul la ade budak yg bagi, mau pengsan cikgu tu nnti. ahaa.

    ReplyDelete
  7. pengsan cikgu tgk kalau dah siap tulis nama cikgu..

    ReplyDelete
  8. hihii xpsl2 dpt batu nisan :-)

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign