Fresh from the owner...

14 May 2012

Pembaziran.



air yang mengalir tanpa henti. tak ada siapa yang ambil tindakan. tutup dengan kayu pun air tetap menaglir jugak. salah siapa kalau jadik macam ni? sedangkan bocornya di laluan utama jugak. sedih bila tengok air yang mengalir terbazir macam ni kan ?

sob... sob... sob...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 comments:

  1. dah buat report blom kak?..

    ReplyDelete
  2. mmg sedih tgk pembaziran gini..sbb kenangkan bile takder air baru tau mcmna susahnya..

    ReplyDelete
  3. bila ada air,dibazirkan.bila da xde air,situ la sibuk salahkan byk pihak...geram betul

    ReplyDelete
  4. mmg membazir....
    dah lah kita ni makin lama makin kurang sumber air bersih...huhu

    ReplyDelete
  5. Paip pecah ke ni? Dulu masa kecik saya suka sangat kalo paip pecah. Rasa mcm jumpa mata air. Ceh, padahal semuanya palsu.

    ReplyDelete
  6. kena buat report tu kak, walaupun kecil tapi syg. kita kena jimatkan air skrg ni.

    ReplyDelete
  7. mmg mmbazir betoi ni... rugi camtu je air tu kan..

    ReplyDelete
  8. saye siap kol syabas/puspel or yg berkaitan ngan bekalan air klau terjadi kat area umah saye. mmg tak suka pembaziran cengini..klau takde air nnt susah..kena cari sungai plak..hehe :)

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign