Fresh from the owner...

16 May 2012

Mati juga akhirnya.


burung ni aku dengan anak buah jumpa masa on the way balik lepas beli kuih untuk sarapan. petangnya tu kan ada hujan ais. masa anak buah aku lalu aku ada ternampak burung ni. bila perhati, dia tak boleh terbang. kakinya patah. jadik aku suruh la ank buah aku ambik. bawak balik la untuk dirawat.

tapi sampai kat rumah bila bagi makan, burung ni tak nak makan. tapi nak terbang memang tak boleh. kesian. bagi air dia minum sikit je. lama-lama aku perhatikan burung ni macam tercungap-cungap lain macam je sebab makan tak nak dan minum pun sikit je.

memang betul la apa yang aku jangka. burung ni mati jugak tak lama kemudian. tak tahu la sebab apa. mungkin sebab dia nak carik makanan sendiri instead diberi. tapi nak cari makan macam mana kalau dia terbang tak boleh, berjalan apatah lagi. inilah GEMBALA KERBAU yang sentiasa bertenggek atas badan kerbau tu.

mati jugak akhirnya!!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6 comments:

  1. tu la ko, cuba ko bagi makan pizza, sure dia idop lagi hahhahaha

    ReplyDelete
  2. alala kesiannya nasib burung ini.. apa pun terima kasih juga buat anislya kerana sudi bersimpati mencuba untuk membantu burung kecil yang malang ini..

    ReplyDelete
  3. sampai sini je hayat dia...

    dh lama tak jumpa burung ni..

    ReplyDelete
  4. burung ni dulu kan selalu nmpk kt kg..dia suka duk atas bdn lembu..sian dia..

    ReplyDelete
  5. Innalillah....ms kecik2 dulu kalo sedih tgk binatang mati..mesti pujuk diri dgn kata2 ni "Takpe..binatang mati masuk syurga" hik3....

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign