Fresh from the owner...

10 May 2012

Bubur jagung.

dah laam jugak tak makan bubur jagung ni. bukan mengidam. tak ada mengidam lagi ye. belum lagi. cuma jarang sangat buat bubur-bubur sekarang ni. macam tak berapa nak rajin. kalau bulan puasa tu rajin je. tak pun time ganti puasa, memang rajin tahap tak ingat. ada je bubur buat pemanis time berbuka.



jagung fresh dari kedai. hahaha... kalau daripada Johor nak ke Pahang melalui Rompin, kat gerai-gerai tepi jalan aa je jual jagung kadang-kadang tu la. kalau bukan time dia tak ada la kan. husben selalu tanya nak beli ke tak. sebab dia tahu aku suka makan bubur jagung. dia kata kalau nak beli dia berhenti. tapi kalau perjalanan tu dah lambat aku selalunya cakap tak payah la walaupun dalam hati nak je.

bubur jagung lagi sedap buat sendiri daripada beli kat kedai. sebabnya ada je bahan yang tak cukup atau ada je bahan tambahan yang dia orang letak yang tak kena dengan selera aku. tapi dah beli tu makan je la. takkan nak buang pulak kan?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 comments:

  1. nmpak fresh jagung tu...

    brp rega sana?

    kt jb ni, besar camtu 5 biji rm10... mahal ke murah ek?

    ReplyDelete
  2. sedapnya bubur jagung.....

    ReplyDelete
  3. Saya suka bubur jagung yg warna coklat letak gula kerek dan takde sagu atau bahan2 lain.

    ReplyDelete
  4. jagung tu kaler dia mmg camtu ke

    ReplyDelete
  5. eh2, semalam baru makan jagung on the way balik dari kerteh

    ReplyDelete
  6. aduhhh...rindu bubur jagung mak kite!!!

    ReplyDelete
  7. bubur jagung memang akak suka!!

    ReplyDelete
  8. bubur jagung mmg ler sodap..

    ReplyDelete
  9. sy pun sk mkn bubur jagung ni... sedap kan.. :-)

    ReplyDelete
  10. aummm sukenya makan bubur jagung campur sagu.. mahu bermangkuk² saya habiskan..

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign