Fresh from the owner...

18 May 2012

Bila terlebih pandai.



ini anak buah aku yang sebaya dengan Kak Long. ala, yang manja-manja gitu tu. hehehe... ini akibat kepandaian sendiri la ni. dia pergi ambik gunting yang tersimpan dan potong rambutnya sendiri. walhal rambutnya tu dah pendek. itu pun dia mabik senyap-senyap. maknya tak tahu. bila dia masuk dalam rumah dan maknya tanya, dia simpan semula gunting tu. sampai la dia duduk melepak sebelah kakak aku tu baru la dia perasan akan keadaan rambut anaknya itu.

ini akibat terlebih pandai la ni. habis nak ditarah rambut sendiri. itu pun mujur jugak la kakak aku tu tegur. kalau takt egur, entah macam mana la rupa paras mamamt ni agaknya. aku kaau gunting cukup perhatikan anak-anak. maklumlah, kat sini budak besarnya ramai. kadang-kadang lepas guna dia orang letak merata je. budak-budak kecik ni bukan boleh tengok benda pelik-pelik macam tu. ada je la benda lain yang dia orang nak buat nanti.

tapi kalau Azfar nampak biasanya dia ambil dan bagi kat aku. hehehe... bagus tak dia. even sampah pun kalau dia nampak dia panggil la kita dia nak kita ambik benda alah tu.



bukan setakat kat depan je kat tepi pun dia tarah jugak ye. hahaha... memang tension la maknya tengok. lepas tu panggil abahnya dan cukur rambut tu bagi lagi pendek. kiranya tak botak la. tapi memang pendek sesangat. terlebih pandai kan?


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 comments:

  1. dia nak buat rambut style la tu.tp lain plak jadinya.haha

    ReplyDelete
  2. hihii.. budak2 mmg xleh jumpa guntingkan..

    ReplyDelete
  3. hehehe..nak potong rambut sendiri yer..

    ReplyDelete
  4. budak2 memang suka main gunting...kena hati-hati...

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign