Fresh from the owner...

30 April 2012

Kak Ngah demam lagi. Huhuhu...



budak kecik ni demam betul-betul sehari sebelum abah balik. aku rasa macam baru jugak lagi dia orang ni demam. ni dah demam lagi. adoiiii la... asalnya selesema je. tapi bila berikutnya bila dengar dia batuk, sahih... akak datang jugak la demamnya tu. meamng betul pun. hari abahnya on the way balik tu la dia demam. dah tentu la Kak Ngah ni nak abah je. anak abah katakan.

bila abah sampai rumah je, tak ada benda lain dia nak. 24 jam nak dengan abah je la. berkepit memanjang dengan abah. macam yang aku cakap tu la. tak boleh abah hialng, sure dia cari. abah ke bilik air pun dia cari. hahaha... pening kejap abah. tapi dilayannya jugak Kak Ngah. tak kira la macam mana pun, anak tu tetap anak. kalau tak takkan bila anak tu demam, dia yang berjaga malam. ngeee...

dia siap cakap kat anak-anak, jangan demam masa abah tak ada. simpan demam tu sampai abah balik. kesian kat ibu sorang-sorang kalau anak-anak demam. hahaha... pukul 2 pagi cakap macam tu dengan anak. husben ada cakap jugak, demam tu nanti bagi la kat abah. abah demam tak apa. abah sorang-sorang je. alahai... tu yang buat ada rasa sedih jugak. dia demam sorang-sorang tak ada siapa nak tengok. sama la macam aku kat sini kalau demam, aku seorang jugak. sendiri-sendiri. huhuhu...

tapi alhamdulillah... Kak Ngah lepas abah balik je dia makan berselera. minum susu. siap boleh main-main lagi la dengan abah. kalau aku nak tinggalkan dan keluar jalan-jalan pun okay sebab abah ada. dia orang memang nak berkepit dengan abah je. senang gitu. tapi aku la tak sampai hati la nak tinggalkan sebab dia balik pun nak manja-manja jugak. hehehe...





my foot: alhamdulillah... husben dah sampai rumah pukul 4 pagi tadi. dipermudahkan perjalanannya.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 comments:

  1. semoga anis segera sembuh ye, aju perasan kak long dan kak ngah kerap demam ye, cuba bg vitamin c or myk ikan kod, mgkn boleh menguatkan antibodi diorg

    ReplyDelete
  2. alahai...ciannye...Demam rindu gak tue...a'ah la, try bg makan vit, kuatkan antibodi diorang...sian pulak...

    ReplyDelete
  3. mmg mencabar jaga anak sakit sorang2 kan...

    jgn awak ikut terdemam sekali lak...
    lagi haru husben rasa sbb isteri yg jadi tulang belakang keluarga tak bermaya.... huhu

    semoga kak ngah cepat sembuh dan smeua baik2 saje...

    ReplyDelete
  4. alahaiii sian sungguh rs kat akak ni.. selalu ank2 demam.. sy doakan mg akak satu fa,mily, cpt2 lah dapat duduk bersama...

    ReplyDelete
  5. siannya kakngah... semoga cepat sembuh.. :)

    ReplyDelete
  6. moga cpt sembuh kak ngah.....tak bermaya je dia tu :D

    cpt sembuh k

    ReplyDelete
  7. kesiannye kak ngah.moga cepat sembuh..amin..

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign