Fresh from the owner...

18 April 2012

Apa tujuannya?



nampak tak jalan seberang sana yang elok tu? jalan tu baru je dalam 3 bulan guna. nak siapkan jalan tu makan masa setahun. mula-mula besarkan jalan. lepas tu letak batu. kemudian tar. tapi boleh gunanya kejap je. lepas tu guna jalan lama semula yang sempit tu.

maaf cakap la. tapi bongok pada orang yang dapat kontrak buat jalan dengan orang yang dapat kontrak buat longkang besar. duit untuk buat jalan entah berapa banyak yang dah habis. tapi jalannya boleh guna kejap sangat. dah tu nak buat longkang besar la pulak.

jalan yang dah siap tar dan baru guna tu terpaksa dipecahkan semula. membazirkan? bengang je rasa. sebab jalan tu baru sangat lagi dah kena pecah. dah la tu, jalan lama yang digunakan sekarang ni memang sempit. kalau kereta dengan kereta memang tak lepas la nak berselisih cermin. kena take turn. kalau tak sebelum ni okay je. entah la.

nak salahkan siapa sebenarnya bila jadik macam ni? duit dah dibazirkan macam tu je. jalan entah bila pulak boleh guna semula. dah tentu la akalu nak guna semula kena tambah duit. kat situ dah tambah kos pembaziran. eh, tiba-tiba pulak aku ni beremosi! menyampah bila tengok jalan tu macam tu la. sakit rasa mata. muahaha... geram terlebih pulak.






my foot: sabar je la.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

11 comments:

  1. kat sini pun sama..jalan dah siap..tetiba ada lagi construction baru dekat jalan baru buat tu..mahal tu nak buat jalan..

    ReplyDelete
  2. tuler payah.. oran gnak jadi kontraktor diapun nak.. tapi hampeh..

    ReplyDelete
  3. ni lah akibat tiada pelan bertindak yg betul.. perancangan tak sistematik... ntah apa2 je...

    ReplyDelete
  4. Bukan salah kontraktor rasanya sbb dorang buat kerja berdasarkan projek yg lulus.. yg di nun lah. Tp sy tak eh ckp lebih2.. hehe..

    ReplyDelete
  5. sama mcm kat sini... simpang nak masuk hospital temerloh..ntah berapa kali di besarkan... mmh membazirkan duit kerajaan je

    ReplyDelete
  6. Jalan kat kg saya pun macam tu kak. Dah 4 tahun masih tak siap2. Alih2 bila kuar TV baru2 ni, bleh plak siap.

    ReplyDelete
  7. mmg satu pembaziran yg tak patut berlaku huhuuu

    ReplyDelete
  8. owh bercwerita pasal jalan juga ema hari ini,,tapi jalan ditar baru..seronok budak-budak main...hehehe

    tapi kalau baru beberpa bulan siap pastu pecahkan balik..memang bazirlah..bukannya murah nak buat jalan ni..sekakang kera pun mahu 200 kalau ditar

    ReplyDelete
  9. rugi jer wat jalan kejap jer bole guna...

    ReplyDelete
  10. perancangan tak sistematik.sabo jer la..

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign