Fresh from the owner...

01 March 2012

Ada pokok lada juga ke?!


dalam pada dok tengok-tengok bunga pokok kunyit tu, aku terperasan ada benda warna merah terselit kat celah rumput. kebun tu tapak kandang lembu. jadik tak berjaga la sikit. cuma pokok-pokok letak kat situ untuk elak dimakan lembu-lembu orang lain.

biasa jugak lembu-lembu yang macam tak bertuan ni datang melepak kat rumah ni. ayah aku of course la bising-bising. nak sangat bela lembu tapi tak reti nak jaga. huhuhu... dah bercerita tentang benda lain la pulak. nak cerita pasal lada ni je.

pokok lada ni aku tak pasti siapa yang tanam. tapi apa yang pasti, pokok ni dah mengeluarkan hasil. tak seorang pun yang tahu sebab dia orang tak belek-belek rumput tu. sekadar masuk nak ambik daun kunyit je. lepas tu keluar. entah bila pulak jenguk lagi kat situ.

lagi pulak, tapak kebun tu letaknya berdekatan semak. takut jugak aku nak ke situ. macam-macam ada la. kalau setakat nak ambik daun kunyit boleh la. nak berlama-lama, tak dapat de. hehehe...







my foot: macam-macam yang kita boleh tanam kan? antara rajin dengan tak je. alah... macam la aku ni rajin sangat kan? :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 comments:

  1. mmg berangan nk menanam pokok cili kat blkg umah,tp ntah jd ke tak,huhu

    ReplyDelete
  2. kt blakang rumah akak pn tiba2 tumbuh 2 pohon...dh brbuah juga...mayb ada biji lada yg dibuat n tumbuh kt situ.....

    ReplyDelete
  3. hai sis.. just sggh to inform u.. sy dah tukar new link. dah xguna 'inibeloghati'.. now is 'kongsidarihati'.. ^_^

    ReplyDelete
  4. 'kongsidarihati' adalah new link blog 'inibeloghati'.. ^_^

    ReplyDelete
  5. teringat tanam pokok lada dulu2 tak lama, mati

    ReplyDelete
  6. bagusnya ada pokok lada tumbuh kat situ.. baguslaah... dapat juga rezeki percuma... Lagipun mmg baik jika dapat tanam sayur2an sendiri sekeliling rumah

    ReplyDelete
  7. sy hanya pnh tanam tp x hidup..heheh

    ReplyDelete
  8. rinduu nk duduk umah atas tanah..

    ReplyDelete
  9. bila tanam tak menjadi..bila biarkan elok saja ia menjadi,...

    ReplyDelete
  10. sejuk tangan awak...untung!

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign