Fresh from the owner...

12 January 2012

Kasihan kat anak-anak.



baru lepas called encik suami. sesi mengadu la. duduk jauh-jauh ni kalau ada je yang tak kena, memang mengadu la jawabnya. bukan aku tak faham orang. tapi ada orang jenis yang tak boleh kalau tak ganggu hidup orang. bila kita tak kacau dia, dia nak jugak la cakap sesuatu just untuk mengata je.

tapi tak apa. aku telan dan terima semuanya dengan hati reda. bukan time aku lagi. instinct selalu je kata ada orang yang cakap belakang. tapi aku selalu je kata tak. dan bila encik suami suarakan hal tu pun aku tetap fikir yang baik-baik. aku malas nak fikir yang tak baik sebab keadaannya pun tak berapa stabil. kecuali orang perseorangan kedua tu.

mengata aku tak apa. tapi jangan mengata anak-anak aku sebab dia orang bukan tahu apa pun. orang dewasa ni kadang-kadang bangang jugak. tapi semuanya aku simpan. cuma bila rasa sakit je mesti nak mengadu dengan encik suami. dia tak baik dengan aku, dengan aku je la. tak payah la nak libatkan anak-anak pulak. bukan dia yang bagi makan anak-anak aku pun.

kecoh lebih la. kalau anak sendiri pun ada problem nak jaga, nak jaga hati orang tua pun sama... jangan nak mengata aku la. bukan aku tak ingat kisah masa aku nak bertunang dulu dia buat semua orang macam mana. tapi orang lain ni cepat je lupakan benda tu. aku takkan lupa. dan aku akan ingat kejadian tu sampai bila-bila.







my foot: rasa sedih sebab anak-anak pulak yang kena. hati ni cepat je terasa. tambahan pulak bila encik suami tak ada. alahai hati... sabarlah!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 comments:

  1. sabar eh..cian nyaaa..mulut org xleh nk tutup kadang2 nk cili mahu pon bakar mulut org tu

    ReplyDelete
  2. orang yang mengata cepat lupa apa yang mereka kata, tapi kita yang dikata ni memang susah nak lupa..sabar ya..

    ReplyDelete
  3. bila berjauhan ngan cik abang gini la kan, samalah ngan aku, tapi semua tu tak jadi halangan untuk berkomunikasi bila teknologi semakin canggih, kita isteri yang berjauhan gini have to be strong....kuatkan semangat ye! u take care!

    ReplyDelete
  4. mulut orang tak mcm mulut tempayan kak. kalau kena kat kita, sakit hati mmgla, tapi kita buat derk je. mls nk layan. then kita anggap je smua org tu tak boleh dipercayai. smua org tu baik depan kt belakang mesti ckp psl kita. kita selalu fikir mcm tu secara tak langsung kita jadi pendiam dan tak kata apa-apa pun.
    nota: kita lbh suka bawa diri sendiri je.

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign