Fresh from the owner...

13 January 2012

Ada hikmah di sebalik apa yang berlaku.



semalam encik suami called. asyik called je kan? nak kata macam mana. dah duduknya jauh. dia called around 1.30 pm. itupun lepas aku ambik Kak Long dari sekolah. semalam jugak hujan lebat tak berhenti. basah kuyup aku masa ambik Kak Long dari sekolah. bila fikir-fikir, betul la kan. ibu ni sanggup je berkorban apa je untuk anak-anak. sama jugak la macam ibu-ibu kita tu.

okay, stop cerita tu. encik suami called nak bagitahu dia dapat MC. anak-anak buah dia paksa dia ke klinik untuk check matanya. merah dan ada kesan melecur kat bahagian bawah mata. itu kata dia. aku tak tahu macam mana kondisi matanya tu. dalam entri semalam aku ada cakap pasal ada kejadian tak best berlaku kat encik suami kan?

actually, hari Rabu tengahari tu, Kak Long tiba-tiba nak abah. biasanya dia okay-okay je bila cakap abah kerja. tapi memang beria-ria nak abah. dan encik suami usually akan call around 5.30 pm untuk cakap kejap dengan anak-anak dia. tapi petang Rabu tu tak ada. aku message pun still tak ada reply. pukul 7 lebih kot dia called bagitahu ada sesuatu menimpa dia. aku rasa time Kak Long nak abah tu kot. 

ada chemical terpercik masuk ke dalam mata dia. alkali 11.3 kot kalau tak silap aku. alkali tu menghakis sebab tujuannya untuk buang karat pada besi. dan kalau kena mata? silap berlaku pada budak bawahan dia. dan menurut kata encik suami dia ambik masa jugak untuk lalukan air pada mata sebab masing-masing terkejut bila jadik macam tu. dalam list ada tulis, if terkena chemical, lalukan pada air untuk 15 minit.

untuk sedapkan hati aku dia kata okay je. cuma dia cerita apa yang chemical tu buat dan kesan pada mata dia macam mana. perasaan aku? perasaan jangan cakaplah. dah pulak tu bukan depan mata. walaupun mata yang kena tu memang dah ada problem daripada awal (yang itu nanti aku cerita), tapi still ada efek lain jugak. alahai suami... macam-macam yang berlaku nak dijadikan cerita kan?

sebab mata still merah, so kena la MC. hari ni kena tengok macam mana. kalau still tak ada perubahan kena refer pakar. hmmm... ada hikmah untuk setiap kejadian ayng berlaku kan abahnya?






my foot: kata encik suami, nasib baik chemical terkena kat mata yang dah sedia ada problem tu. kalau yang sebelah lagi kena? kuasa Allah. kita pun tak tahu kejadian berlaku apa hikmahnya.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6 comments:

  1. hopefully hubby akak tak ada apa-apalah. seriau juga kita mendengarnya. kita terbayang abi ditimpa kejadian tak diingini masa pembebasan anuar hari tu.

    instinct anak yg agak rapat dgn ayah dorangkan? dpt rasa.

    ReplyDelete
  2. adusss camtu ceritanya...
    harap2 mata yg kena chemical tu tak seriuslah...

    ReplyDelete
  3. Anonymous16 May, 2012

    Saya pasti diinginkan untuk memberikan konsep cepat untuk berterima kasih atas tips bagus dan petunjuk Anda posting di website ini. Memakan waktu internet saya muncul sampai sekarang telah dihargai dengan strategi membantu untuk pertukaran dengan keluarga saya dan teman-teman. Saya akan menyatakan bahwa kita benar-benar fakta pembaca diberkati untuk tinggal di sebuah komunitas yang sangat membantu dengan beberapa orang besar dengan poin wawasan. Saya benar-benar merasa sangat berterima kasih untuk mendapatkan menemukan halaman web dan muncul ke depan untuk banyak membaca tambahan saat menghibur di sini. Terima kasih banyak lagi untuk banyak hal.

    ReplyDelete
  4. Anonymous17 May, 2012

    Tapi ingin mengatakan bahwa ini sangat membantu, Terima kasih telah meluangkan waktu Anda untuk menulis ini.

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign