Fresh from the owner...

19 December 2011

Bersiaran dari kejauhan.



tajuk tak hingat. tak ada la dari kejauhan pun. cuma dua hari ni sabtu dan ahad sibuk sikit sebab ibu pada budak-budak tiga orang ni tak berapa nak sihat. entri pun auto publish je. sebab tu la tak ada sesi menziarahi teman-teman. ditambah pulak dengan Kak Long dan Kak Ngah yang tak sihat lagi ni. asyik sakit perut je. nak bawak ke private pulak la for second opinion.

alhamdulillah... semalam selamat sampai ke rumah sendiri kat Taman Kota Masai. tapi belum pindah lagi. nak kemas-kemas je dulu. bagi can kat abahnya pulun kerja sebelum kami anak-beranak pindah. hahaha... sebenarnya, abah kata tak payah balik la. duduk je sini. tapi kondisi rumah ka tak berapa nak sesuai dengan anak-anak. aku tahu dia rindu anak-anak kalau duduk jauh. pantang dengar anak-anak sakit, tak tidur malam dibuatnya. hari tu jugak nak balik kalau boleh.

aku bagi tempoh 6 months to a year untuk encik suami settlekan everything. supaya dia boleh buat dalam keadaan tenang dan tak rushing. dan bagi peluang terakhir untuk Kak Long rasa sekolah kat PASTI macam mana. tu pun hasil perbincangan bersama. dua minggu kat sini, aku akan tengok macam mana dia atur jadual kerja dan pukul berapa sepatutnya dia bangun untuk pergi kerja. nanti senang la kalau dah pindah sini sebab aku dah tahu macam mana rutin hariannya.

hari ni first day sent him to the muka pintu. awal pagi lagi. masa pregnantkan Kak Long dulu pun hantar jugak ke muka pintu tapi dalam pukul 7 macam tu la. ni pukul 5 lebih dah kena standby kat depan pintu rumah. cuma tak ada sarapan pagi ni sebab dia tak mahu. last kami makan nasi semalam pukul 12 lebih lepas aku settle rumah dan anak-anak semua dah tidur.






my foot: cantik pulak line berukband kat sini. last time datang dulu, macam susah gila nak dapatkan line hijau biru tu.

pic godek2 kat Google Image

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 comments:

  1. Monday blues melayan cepen.. Terbaik lah.. ;)

    ReplyDelete
  2. sayulah pula bila baca entri ni

    ReplyDelete
  3. Kadang2 jarak itulah yg merapatkan kita.. :D

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign