Fresh from the owner...

13 September 2011

Tanggungjawab yang terpikul di bahumu!!!



‎"Aku terima nikahnya si dia binti si ayah dia dengan mas kahwinnya RM....."

Bunyi macam senang kan? Tapi nah... ini erti sebenarnya:

"Aku tanggung dosa-dosa si dia dari ibu bapanya. Apa saja dosa yang dia buat. Daripada dedah aurat hingga ke tinggalnya solat, aku tanggung dan bukan lagi ibu bapanya tanggung, dan aku tanggung semua dosa bakal anak-anak aku. Kalau gagal, maka aku fasik, dayus dan aku rela masuk neraka, aku rela malaikat Zabaniyah melibas aku hingga pecah badanku." 

MasyaAllah. Besar tanggungan yang suami pikul kan?


my foot: kasihanilah dan taatilah suami anda! kadang-kadang kita lupa sebab tu kita ada masanya nak ikut kepala sendiri je. mungkin ada yang tidak tapi masih ada yang buat kan?! 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 comments:

  1. T'GUNGJAWAB SEORG LELAKI SGT BESAR..

    ReplyDelete
  2. betul tu, kekadang uat terejal ikut kepala sndiri...huhu

    cian husben kan...
    tpi sebelum tido kita mintak la maaf..hehehe

    dosa berkoyan-koyan bru mintak maaf ek, itupun klu smepat...huhuhu

    ReplyDelete
  3. sgt mendalam maksud entri ini

    ReplyDelete
  4. besar kn tggjwp suami..nk jga anak ngan suami..dr segi zahir nmpk mcm mudah..tp itulah yg ditanggungnya..

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign