Fresh from the owner...

19 July 2011

Antara suami dan keluarga... siapa pilihan kamu?


lama dah nak post entri ni tapi selalu je tertangguh nak menaipnya. bila dah tiba masa nak menaip, terkeluarlah pulak cerita lain. macam-macam la aku ni. i was once or twice being asked by my nieces... kalau diberi pilihan, antara suami dengan keluarga, siapa yang akan aku pilih?

wah... tricky question! kecik-kecik dah sibuk nak tahu hal orang tua. pergi belajarlah oiii... apa sibuk tanya soalan yang tak masuk exam tu. ada extra mark ke kalau aku jawab? ngeee... budak-budak sekarang ni sibuk je nak jaga hal tepi kain orang tua. orang tua lain la. memang kena tahu hal budak-budak sekarang sebab zaman sekarang ni zaman 'bahaya'.

aku ada jawapan untuk soalan tu. dan jawapan aku rasanya jelas. aku bagi jawapan dan aku terangkan kenapa dalam bahasa yang mudah difahami. tapi budak-budak ni bukan nak terima hakikat. faham pun tidak bila kita terangkan sesuatu yang belum sampai tahap dia orang tu lagi. jadik aku terangkan la... bila dah besar nanti baru faham apa yang aku kata hari ni betul ke tak...

kalau kamu la kan... siapa yang kamu pilih?


my foot: siapa pun yang kita pilih biarlah atas alasan yang kukuh dan pastinya itu pilihan terbaik. itu pun kalau terpaksa pilih la...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments:

Post a Comment

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign