Fresh from the owner...

23 June 2011

Kehebatan manusia ni atas anugerah Allah kan?


anak melayu kita di Oxford. tahu 7 bahasa. hebat kan? bila ada yang boleh, itu bermaksud kita pun boleh lakukan sebagaimana yang dia lakukan. kalau kita rasa kita hebat, ada lagi orang yang lebih hebat daripada kita. very humble...

alahai... sejuk perut mak dia mengandungkan dia kan? sangat teruja sebab dia anak melayu. siapa kata melayu tak boleh? siapa kata kalau belajar pondok ke agama ke tak boleh maju. wah... kolotnya pemikiran!!!  aku cakap pun sebab ada orang yang tak benarkan anak dia belajar bahasa arab, ambik kelas agama. katanya tak ke mana nanti perginya. tak boleh dapat kerja yang best-best.

aku tak tahu la apa yang ada dalam kepala orang tu sampai tak benarkan anak-anak dia belajar agama. kalau dah dia pun tak pandai agama, biarlah anak-anak belajar. at least boleh ajar dia. bukan sekat budak-budak tu. macam-macam la manusia ni.


my foot: harap-harap anak-anak aku jadik anak-anak yang soleh dan solehah.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments:

Post a Comment

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign