Fresh from the owner...

27 September 2010

Alahai... cepatnya habis!!! Baru je minggu lepas beli.

Alya sekarang ni sangat kerap minum susu. kejap-kejap mintak susu. tak sampai 10 minit hisap susu, dia mintak susu lagi. nasi dia makan jugak tapi sangat sedikit dan sangat jarang. kadang-kadang tu kena paksa makan. kadang-kadang tu paksa pun dia tak makan jugak.

ikut suka dia dan mood dia macam mana. ada masa bila makan beramai baru dia nak makan. ada masa pulak dia memilih nak makan dengan siapa. itu yang susahnya tu. kalau dengan sepupu-sepupu dia tu memang susah sikit. jenis yang dah besar tu kita arahkannya je. dia orang mesti suap punya. kalau yang kecik?

huhuhu... hari ni ingat nak turun ke town kejap. nak belikan susu untuk dia. yang ada sekarang ni pun cukup untuk dua tiga kali buat je. lepas tu habislah. usually dia minum dugro coklat. sebarang jenama as long as coklat. yang lain dia memang tak nak.

yang ni la susu dia biasa minum. tapi ni perasa asli.

yang ni substitute kalau dugro tak ada...

daripada susu mahal sampai yang biasa-biasa semua aku dah tried bagi. last-last perasa coklat ni jugak yang dia nak. alhamdulillah... dia nak jugak minum susu formula. Anis pun sama. nak jugak minum susu formula walaupun sikit.

sekarang ni untuk Alya we plan nak tukar susu. susah sangat nak makan... kita carik susu yang ada extra makanan tambahan di dalamnya. macam ni:


tak tahu la berapa lama pulak boleh tahan. harap-harapnya dia tak ada masalah la minum sustagen junior ni. perasa coklat jugak. kalau dia minum... untuk Anis akan kekalkan dengan dugro ataupun dutch lady 123. sebab Anis suka makan. tak ada masalah pada si kecik tu. makan je kerjanya. 

huhuhu...


my foot: mahu pos barang dan survey barang jugak nanti!!!

pics from Google Image file







nnn
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 comments:

  1. dni suka minum susu! nak mintak ngan akak satu :D

    ReplyDelete
  2. haha budak nak membesar memang kuat mkn.. :) err minum susu maksudnya.. hehe

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign