Fresh from the owner...

17 May 2010

Sudah berbuah! Tunggu saja untuk menikmati. Ngeee...


ini Raja Buah ye...
memang rajalah sebab buah ni memang besar.
kami gelar buah ni Durian Gajah.
pokok ni pulak berada di hujung pagar rumah ayah aku ni.


jauh jugak dari rumah.
jadik ayah aku suruh tengok-tengokkan pokok tu.
buat apa tengok?
saja je... buang masa.
ngeeee...


tengok la kot-kot ada tupai.
nanti tak merasa pulak buah tu.
makan dek tupai je dulu.
masa aku pergi tengok memang tak ada apa-apa.


nampak buah je berjuntai kat dahan.
menjadi pulak pokok durian ni tahun ni.
encik suami dah tanya bila agaknya buah tu masak.
nak balik makan la tu.
eleh... macam tak tahu!


dahan yang kat luar pagar pun ada buah jugak.
tu kalau dah masak, ada orang lalu...
and buah tu gugur...
sure boleh mereng kejap orang tu.
buahnya besar.



tapi aku kalau dengan pokok durian ayah aku ni...
ada 2 pokok durian yang aku paling suka.
duri buah tu kecik-kecik berbanding yang lain.
pada aku isi dia lemak-lemak je.


kalau gugur buah tu memang tak cukup sebiji.
tapi encik suami tak bagi makan banyak-banyak.
anak menyusu lagi katanya.
nanti panas pada anak.
huhuhu...


durian oh durian!
cepatlah besar.
aku nak makan kau ni.
nyum... nyum... nyum...



my foot: selamat menjamu selera!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 comments:

  1. ahhh..
    durian!!!!!!
    my favret...
    huhu

    ReplyDelete
  2. wah...sapa yg minat durian mesti kecur air liur..
    tapi saya tak suka durian so tengok n baca n3 je la..hehe

    ReplyDelete
  3. @Kniedaz
    tak suka macam SIL sy jgk...
    rugi la..
    sedap!!

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign