Fresh from the owner...

05 May 2010

Realiti hidup dalam Akasia AdaMaya...


semalam sempat tengok AdaMaya.
terfikir la kejap.
itu hakikat hidup sekarang ni kan...
kenapa aku kata macam tu?


jangankan suami...
isteri pun dah ramai yang guna 'jalan belakang' sekarang.
asalnya kerja nak tolong suami.
last-last 'sangkut'.
kerja entah ke mana, diri sendiri entah ke mana.


Maya dah ada suami pun sampai buat macam tu.
tak kiralah macam mana suaminya pun.
buat macam Maya..
apa jadik?
atas dunia cerita lain.
kat 'sana' nanti macam mana?
sanggup ke?


kalau suami maafkan tak apalah jugak.
kalau dia tak maafkan sampai mati?
Nauzubillah...
tak takut ke?
huhuhu...


Maya... Maya...
kan tak pasal-pasal dah kena tangkap.
siap suami datang ambik lagi.
nak elak macam mana lagi.
benda yang kita nak sorok tu, kalau dah salah...
akan nampak jugak.
berdosa kan runtuhkan masjid orang.
iskiskisk...



my foot: manusia sekarang dah tak kira apa. janji dapat apa je yang mereka mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 comments:

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign