Fresh from the owner...

28 April 2010

Seperti melepaskan anjing tersepitlah kau ni...

pesal pic kau yang ada kat sini?
kau bukan anjing la...
siapa suruh kau ada kat sini?
dah... dah...
pergi sana! pergi la...

kau ingat kau berduit
kau boleh cakap macam-macam ke?
kau tak sedar ke dia dah banyak tolong kau selama ni?
bila ada duit lebih sikit je dari dia
kau mula sombong diri
depan dia kau cakap baik-baik je.
macam kau kawan dia paling baik la.
tapi belakang dia...?

sudah la...
dia pun tahu perangai sebenar kau.
tapi dia berkawan sebab dia kesiankan kau
yang tak ada kawan masa tu.
dia sanggup tolong kau tapi kalau macam ni lah...
lebih baik dia tak tolong kau dulu.

tapi aku percaya...
dia tahu apa yang kau akan buat belakang dia.
masa dia tolong bayarkan kereta kau
dia tak kata apa-apa pun
walaupun kereta kau tu dah tak sebagus mana.
tapi dah tak ada orang nak tolong,
dia jugak yang tolong.


tengoklah apa yang jadi?
kereta yang dia pulangkan pada kau pun
dah nak jadi kereta potong.
baru sehari dia pulangkan..
dah eksiden.
tengoklah...
kereta tu pun tak nak balik semula dengan kau.


tu pun kau nak kata macam-macam lagi ek?!
aku pun naik menyampah dengan kau tahu tak?
dah lah...
malas aku nak cerita pasal kau lagi.
buat sakit jiwa raga je.
bukan selamanya dia kat bawah.
satu hari nanti mungkin kau pulak rasa macam mana
dia pernah rasa...



my foot: aku tahu kau cuma gila gajet. macam-macam handphone kau tukar. semuanya yang terkini. bila suruh bayar kereta yang kau sendiri tunggakkan tu kau kata tak ada duit. sudahlah.... tapi bab-bab IT ni kau sengal sikit. muahaha... kau mesti tak baca la blog ni!



pics credit to google
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 comments:

  1. Haish..Marah gayanye..

    ReplyDelete
  2. @sophie nak kata marah sgt tu tak la jgk.tk la sgt (walaupun mrh la jgk.huhuu..)cm kesian kt org yg dh tlg 'org' tu.

    dpn ckp lain...belakang ckp lain pulak.tk kenang budi kan?

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign