Fresh from the owner...

14 April 2010

Lupa tajuk...

rehatkan minda sekejap la...

seorang suami sedang mencari-cari helah untuk membolehkan dia berkahwin lagi.
antara alasan yang diberikannya:

SUAMI : Lelaki kalau kawin tiga barulah sah.
ISTERI : Kenapa pulak?
SUAMI : Cuba terjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris, satu is one, dua is two, tiga isteri (is three). Baru betul dan sah!
ISTERI: Tapi abang kena faham Bahasa Inggeris, terutama tentang singular dan plural
SUAMI : Berkenaan apa tu?
ISTERI : Satu tu singular, dua atau lebih plural.
SUAMI: Contohnya?
ISTERI : One car sebagai singular, two cars sebagai plural. Apa bezanya?
SUAMI : Ohhh… tambah huruf s untuk yang plural.
ISTERI : Betul tu. Sama la jugak untuk abang.
SUAMI : Macam mana pulak boleh sama?
ISTERI : Satu isteri abang MAMPU, jika dua isteri dah jadi plural, maka abang MAMPUS tambah s je, kan ?

sejak dari tu, suami tu tak pernah lagi cakap pasal nak kahwin lagi. muahahaha...


my foot: jangan carik pasal. nanti dapat sakit. ngeeee...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 comments:

  1. hahahha..kelakar..selalunye dgr smpai part suami je..yg isteri ni first time...

    ReplyDelete
  2. tu la..
    kali ni utk suami pulak kan?

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign