Fresh from the owner...

23 April 2010

NAMA SYAITAN DALAM AL-FATIHAH!


ini daripada scripters!

Aku baca ni daripada sinilah. Tu yang dapat info berguna ni. Al-Fatihah adalah satu rukun dalam solat, apabila cacat bacaannya maka rosaklah solat. Oleh itu perbaikilah bacaannya dengan ilmu tajwid. Bukan setakat bacaannya saja rosak malah kita menyebut nama syaitan di dalam solat kita. Berikut diperturunkan nama syaitan laknat yang wujud di dalam Al-Fatihah, sekiranya kita tidak berhati-hati.

Nama syaitan:

1. DU LI LAH (bila dibaca tiada sabdu) sepatutnya DULILLAH

2. HIR ROB (bila dibaca dengan sabdu) sepatutnya HI ROB

3. KIYYAU (bila dibaca dengan sabdu) sepatutnya KI YAU

4. KANNAK (bila dibaca dengan sabdu) sepatutnya KA NAK

5. KANNAS (bila dibaca dengan sabdu) sepatutnya KA NAS

SIROTHOLLAZI ............. sehingga habis hendaklah dibaca tanpa henti.

AMIN hendaklah mengaminkan Al-Fatihah dengan betul iaitu AA dua harakat, MIN 3 harakat. semoga Amin kita bersamaan dengan Amin malaikat.

InsyaAllah. semoga kita menjadi orang yang sentiasa membaiki bacaannya.


my foot: aku perbetulkan info ini. takut ada yang salah faham tujuan ia dipaparkan di sini. aku pun dah tanya ustazah dan dia pun kata macam tu. jadik betullah info ni. untuk renungan kita bersama juga adanya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 comments:

  1. ooo.. terima kasih untuk info ini.. agaknyer itulah sebab mengapa orang bujak agama amat menekan sebutan dalam bacaan..

    ReplyDelete
  2. tu la...kdg2 kita ni main baca je tanpa sedar betapa pentingnya bacaan dgn sebutan yg betul tu.kita sama2 belajar.

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign