Fresh from the owner...

28 April 2010

Don't cry my sweetheart! Huhuhu...

cerita si Alya yang ditinggalkan.
semalam bawak dia untuk hantar abahnya ke terminal bus.
senang naik bus katanya.
tak penat sangat.
so, pergilah terminal.
macam dua minggu lepas hantar abahnya ke terminal jugak.
tapi abahnya kena tinggal dengan bus.
jadik balik semula ke rumah.
lepas dia tidur baru abah dia pergi semula ke Kuantan.


tapi semalam,
pergi awal and the bus was there... waiting!
lepas the father kissed her
aku bawak la dia balik.
baru je keluar daripada terminal tu,
aku dengar dia menangis.


"Nak abah! Abah mana abah!"
"Abah tinggal Alya!"

tak sampai hati pulak aku dengar dia nangis-nangis,
aku patah balik.
bawak dia jumpa abahnya sekali lagi.
encik suami tak bagi tunggu.
kesian kat Anis katanya.
Anis pun pantang nampak orang nak berjalan.
nak ikut je.


bila keluar je daripada terminal tu semula,
dia started to cry again.
kesian tengok dia...
tapi nak buat macam mana.
belum masanya dia ikut lagi.
sepanjang jalan balik tu...
dia menangis je la.


last-last aku stopped kedai.
carikan dia aiskrim.
baru la senyap.
abahnya called tanya macam mana anak manja dia tu.
dah dapat asikrim...
dia senyap la.
sampai la malam tadi dia ok je.
pagi ni?
tak tahu lagi ye...
harap-harap ok je.
huhuhu...




my foot: encik suami banyak kali jugak cakap.
macam manalah nak tinggal lama anak-anak dia tu.
memang betul kan?
anak perempuan 1st memang daddy's angel.
sakit je baru mummy's daughter.
huh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments:

Post a Comment

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign