Fresh from the owner...

06 March 2010

Yang indah itu merbahaya...

these are the pics of the mosques yang ada kat dunia ni. walaupun bukan kesemuanya tapi ini adalah sebahagian daripadanya. cantik? yang cantik itulah cukup merbahaya. sekadar cantik tapi tak dikunjungi pun tak boleh jugak kan? kena seiring dan sejalan. tapi kalau dah akhir-akhir zaman ni, masjid dah jadi monumen perhiasan...

yang ni masjid kat Spain

ini pulak kat Kashmir, India

Lahore, Pakistan

Istanbul, Iran

yang ni pun kat Iran jugak

this one from Ghana

ini masjid kat France

this belongs to Egypt

kesenian milik Dubai

ini kat Dhaka, Bangladesh

beautiful mosque from Brunei

ini Afghanistan yang punya

yang ni letaknya di Malaysia... Kota Kinabalu

last but not least... yang indah ini letaknya di...
Kuala Terengganu.
Masjid Kristal...

cantik-cantik hasil binaan manusia ni. tapi sejauh mana kita manfaatkan kesenian ciptaan manusia ni. bukan ke masjid dibina untuk beribadah? tujuan binaan cantik ni pun untuk menyenangkan jemaah. tapi ada jugak yang jadikkannya salah satu pusat pelancongan. itu pun tak salah. mana tahu bila tengok masjid-masjid ni hati terbuka untuk convert to Islam kan???

kitalah yang seharusnya memanfaatkan masjid kan? apa pun semua tu terpulang pada diri sendiri. tepuk dada dan tanya hati...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 comment:

  1. mmg saaaaaaangat cantik senibinanya...

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign