Fresh from the owner...

14 February 2010

What is so special today???

Ni entry yang dah berapa hari tertangguh nak tulis. What is so special today??? Apa yang istimewanya V day bagi kita? Pada aku tak ada apa pun. Macam biasa jugak. Tak ada maknanya nak celebrate-celebrate V day ni. Kita bukan dapat apa pun daripada hari ni. Dapat dosa lagi ada la. Betul tak?

V day sebenarnya hari memperingati kematian Paderi Valentine. Tu la yang kita bangga-banggakan sangat dengan V day tu. Bukan kita secara total... tapi kebanyakkan muda-mudi la. Mesti ke ada just 1 day untuk berkasih sayang? Habis hari-hari lain tu untuk apa? Berperang? Mungkin jugak la kot.

I read in the newspaper pasal V day ni. The fact is that Paderi Valentine tu sebenarnya telah menjatuhkan Islam pada tarikh 14 Februari tu. Meaning is that, sesiapa yang meraikannya secara tak langsung turut sama meraikannya. And it stated there... fatwa dikeluarkan mengatakan haram celebrate V day. HARAM okay!!!

Pada pasangan yang selalu berantakan tu kena la ada 1 special day untuk celebrate dan memupukkan rasa kasih sayang yang dah makin pudar or mungkin dah tak ada langsung... Huhu... Penyelesaian ada pada diri masing-masing. Kadang-kadang terlebih ego pun susah jugak. Sikit ego pun sama susah jugak. Hmmm... Fikir-fikirkanlah!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments:

Post a Comment

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign