Fresh from the owner...

12 February 2010

Dunia oh dunia...

Aku tengok MHI pagi ni. They talked about buang bayi. Betul la manusia sekarang ni dah hilang sifat keperimanusiaan. Mana taknya, baby yang tak tahu apa-apa tu dia orang main buang macam tu je. Macam sampah je. Ingat baby tu tak tuntut ke kat akhirat nanti atas apa yang dia orang dah buat???

Atas dunia mungkin la dia orang tak rasa tapi kalau dah sampai ke tempat yang abadi nanti, menyesal pun dah tak ada guna kan? Ingat senang ke nak dapat anak? Pada yang senang tu, alhamdulillah. Tapi ada orang lain yang bukan main susah lagi nak dapat.

Ada yang terpaksa tunggu bertahun-tahun. Ada yang sampai ke tua tak dapat. Ada jugak yang terpaksa ambik anak angkat. Harap-harap benda ni tak berlarutan la. Especially nak dekat dengan V day ni. Makin ramailah yang akan terjebak.

Dulu buang-buang bayi ni dah senyap kejap. Sekarang ni makin menjadi-jadi pulak. Insaflah!!! Kita bukan hidup lama pun kan??? Sedap kejap takkan berkekalan... Sedihnya dengan kehidupan sekarang ni... Huhu...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments:

Post a Comment

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign