Fresh from the owner...

04 January 2010

~ 27112009 dalam ingatan ~ (part 1)

Setiap orang punya pengalaman berbeza dalam hidup. Ada yang baik dan ada pula yang sebaliknya. Sama ada kita menerima atau menolak bergantung pada diri kita sendiri. This was my experienced. Dealing dengan baby yang kena pneumonia (pneumonia with multiple segmental lobe collapse). Bunyi macam menakutkan je. Hakikatnya memanglah. Baby yang baru berusia 2 bulan. Apa sangatlah yang dia tahu. Tapi zaman sekarang pun orang dah tak kisah sangat (the heartless ones la). Sebab tu ada kes buang bayi.

Pneumonia atau dalam bahasa yang lebih mudah... jangkitan kuman dalam paru-paru. Pada yang pernah ada pengalaman tahu macam mana saya rasa. Yang berbeza mungkin umur baby tu sendiri. Nur Anis Insyirah belum pun masuk 3 bulan. Cucuk 2 bln pun belum lagi masa tu (klinik kate ubat out of stock!!). Belum apa-apa dah masuk PICU, HTAA.

First day dalam PICU... banyak tiub!

Overall view... Sedih!!!

Inilah keadaannya. Anis was sent to the hospital malam Aidiladha. Pukul 12.30 am sampai HTAA. Sampai-sampai je dia terus dimasukkan tiub-tiub ni. Sedih jangan cakaplah. Tapi nak buat macam mana. Anis sendiri kekurangan oksigen. So, terpaksalah guna machine oksigen untuk bantu dia bernafas. Kalau tak, dia akan penat bernafas sendiri. And in the end... :-(



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 comments:

  1. mmg luluh hati hati melihat ank kesyngan dlm keadaan begini....hmm....

    ReplyDelete
  2. siannye anisss. baby yg kecik kecik mcm ni besenye seorg yg kuat. :)

    ReplyDelete

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika saya meletakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima kasih.

Sal Ya
✿ Rumah SalYa ✿ © . Designed by MaiGraphicDesign